Známá Koucký a motivátorka Melody Wildingová, která radí ženám s kariérou a prosazením se v profesním oboru, nedávno sepsala seznam znaků, slov, slovních spojení či vět, které v práci škodí. V blogu, který napsala pro magazín Forbes, se objevily i tyto. Dávejte si na ně pozor!
Některým slovům byste se měli v pracovním kontaktu raději vyhnout.
- Nejsem odbornice, ale …
Ještě předtím, než vyslovíte svůj názor, ho zpochybňujete. Není to rozumné a vašim dalším slovům to bere váhu.
- Dává vám to smysl?
Vyslovit v pracovním rozhovoru nebo při řešení situace takovou větu není rozumné. Podle odbornice totiž navozuje dojem, že se obáváte, že problematice nerozumíte a opět zpochybňujete své kompetence či znalosti.
- Co kdybychom zkusili …?
Návrh? Možná. Ale také se to dá vnímat jako zpochybňování. Pokud máte nápad, řekněte to takto: Zkusme toto řešení! Kolegové ho nemusí přijmout, může se o něm rozpoutat diskuse, ale vaše pozice bude jasnější vymezena. A také pevnější.
- Vykřičníky a emotikony v písemné komunikaci
Možná se vám zdá roztomilé zakončit rozloučení v pracovním e-mailu „smajlíkem“ nebo zdůraznit žádost kolegovi vykřičníky. Ani jedno však Wildingová nedoporučuje. Výsledný dojem, který zanecháte, je spíše nejistota či nezralost.
- Měli jste mi to říct / Mohli jste mi to říct dřív
Vyvolávat pocit viny v kolezích z vás určitě neudělá člena kolektivu, který je oblíbený. A nejen mezi rovnými, ale i šéfstvom. Zkuste raději použít návrh v podobě „příště budu rád, pokud mi to přineseš (uděláš) podle plánu“.
Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost.